Content: Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Background: Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Pattern: Blank Waves Notes Sharp Wood Rockface Leather Honey Vertical Triangles

JakubK

Members
  • Zawartość

    1
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O JakubK

  • Ranga
    Newbie
  1. Drodzy Użytkownicy, Piszę na forum z prośbą o sugestie. Pomagam krewnemu, który trafił na nieuczciwego brokera Forex. Chodzi o odzyskanie wpłaconych pieniędzy z niezweryfikowanego konta krewnego. Przedstawiciel firmy wprowadził krewnego w błąd. Dzwoniąc podał się za bank i oferował konto forex na platformie, która rzekomo należała do zaufanego banku. Krewny przelał pieniądze i otworzył konto przez internet. Firma działa legalnie. Zarejestrowana jest na Cyprze (jest na liście „Approved Institutions” od CySec), ma także swoje przedstawicielstwo w Polsce i dział telemarketingu. O sprawie dowiedziałem się, gdy krewny poprosił mnie o pomoc w dokończeniu aktywacji konta. Poczytałem o rynku Forex i przekonałem go, że jest to Broker o wątpliwej reputacji i tak naprawdę zgodnie z regulaminem pieniądze mogą być wyprowadzone poza UE jeśli dokończy rejestrację. Wysłaliśmy firmie w ciągu 14 dni odstąpienie od umowy zawartej na odległość. Zdecydowaliśmy, że nie prześlemy dokumentów potwierdzających tożsamość krewnego, aby firma nie mogła dysponować wpłaconymi pieniędzmi. Tym samym firma nie ma skanu dowodu, potwierdzenia przelewu czy skanu rachunku za prąd. (Więc de facto nawet rejestracja w ich serwisie jest nieważna.) Zgodnie z regulaminem CySec, pod który podlega firma, przy wpłatach na niezweryfikowane konto, niepotwierdzone depozyty muszą być zwracane na konto z którego pierwotnie przyszły. Minęło już kilka miesięcy od tego zdarzenia wpłaty. Firma domaga się dosłania dokumentów i wydzwania, twierdzą, że bez nich nie da się oddać pieniędzy – co oczywiście jest próbą wyłudzenia dokumentów, które w procedurze nie są potrzebne. Informacje sprawdzałem na podstawie regulaminów otrzymanych od CySec. Firma nie uznała też prośby o cofnięcie przelewu, którą wystosowaliśmy w banku z którego wysłano pieniądze. Co najlepiej teraz zrobić? Czy uruchomić procedurę reklamacji w cypryjskim CySec? Czy iść na polską prokuraturę/ zgłaszać sprawę na policję / zawiadomić KNF? Proszę o sugestie, każda porada będzie pomocna. Pozdr, Jakub